محمود رهبران  کیمیای خوشنویسی

حسین مسرت


درخبرها آمده بود که دوست نازنینم محمود رهبران دیگر بار چون ستارگان پرفروغ آسمان کویر به درخششی خیره کننده دست یافته و درجشنواره خوشنویسی بین المللی حلیه حائز رتبه نخست گردیده است .من که همواره از طبع ظریف، هنربی بدیل ، حسن سلوک و رفتارش بهره ها بردم ،خواستم تا شادمانه از شوق و شعف خود پرده بردارم واو را که هنرمندی کم نظیر است بستایم. الحق محمود سزاوار تکریم است.او آبروی هنر خوشنویسی است .


ظرائف رمزآلود وشورآفرین انحناهای نستعلیق در آثار او ترجمان روح شیدایی است که با عشق به فرهنگ وهنر این سرزمین درجستجوی لایه های معنی بخش تاریخ وفرهنگ وتمدن دیرپای ایرانی ـاسلامی به کندوکاو مشغول است .او هنرمندی ادب دان وسخن شناس است و آنسان قدر مراين قيمتي در لفظ دري را می داند که هرگز به پای خوکان نریزد نه این درلفظ دری را نه آن کلک خیال انگیزش.


سال گذشته که این رفیق گرمابه وگلستان ما موفق به دریافت نشان درجه یک هنر شده بود دوست مشترکمان دکترجعفری ندوشن یاداشت گوهرشناسانه ی نوشت و اورا به جهت خصائل پسندیده اش همچون کرامت ،صداقت ،فروتنی ونزاکت .... "هنرمندی نیکوخصال"نامید.من نیز معتقدم حسن و جمال هنر بی بدیل هنرمند ما تبلور شخصیت محجوب و کیمیا وار اوست.


عمرش دراز خانه اش آباد و خامه اش برقرار باد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا